Trustly utsett till bästa PISP under Merchant Payment Ecosystem Awards

Berlin, 20 februari 2020 – Trustly kan stolt meddela att företaget har utsetts till bästa PISP, AISP under Merchant Payment Ecosystem Awards (MPE Awards).

MPE Awards har under de senaste tio åren blivit en viktig värdemätare för globalt ledarskap inom POS och kommersiella betalningar. Syftet är att lyfta fram de prestationer som görs av företag i det europeiska betalsystemet. Utmärkelsen för bästa PISP, AISP går till det företag som mest effektivt förser handlare med Open Banking-tjänster och ger kunderna den bästa upplevelsen. Trustly vann utmärkelsen för sitt kontinuerligt innovativa arbete med att förverkliga den potential som finns i Open Banking-tjänsterna.

Leon Dhaene, ordförande för MPE Awards, motiverar utmärkelsen: ”Gör e-handeln enkel igen. Det hade kunnat vara en politisk slogan, men i själva verket är det något som är nödvändigt om man vill att potentiella kunder ska kunna handla effektivt på webben. Juryn uppskattade det faktum att Trustly erbjuder snabba, enkla och säkra betalningar i bara tre steg.”

Oscar Berglund, Trustlys vd, kommenterar: ”Vi är stolta över att ha utsetts till bästa PISP, AISP på MPE Awards, och vi kommer att fortsätta vårt arbete med att utveckla den bankbetalningslösning som våra handlare och deras kunder uppskattar så mycket. Det känns fantastiskt att vårt hårda arbete får det här erkännandet av både handlare och partners.”

Trustly grundades 2008 och är den globala ledaren inom direktbanksbetalningar online. Vårt konto-till-kontonätverk gör att konsumenten slipper använda betal-/kreditkort och istället kan göra snabba, enkla och säkra betalningar direkt från sitt bankkonto. Trustly stöds av fler än 6 000 banker och kan användas av cirka 600 miljoner konsumenter i Europa och Nordamerika. Trustly används av flera av världens ledande företag inom e-handel, resor, spel, media, telekom och finansiella tjänster. För handlarna innebär Trustly ökad konvertering och mindre administration, samt lägre risk för bedrägerier och chargebacks.

Trustly har cirka 400 medarbetare i Europa samt Syd- och Nordamerika. Trustly är ett licensierat betalningsinstitut enligt det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) och under tillsyn i Europa av den svenska Finansinspektionen. I USA är Trustly statligt reglerat vilket är ett krav för att kunna betjäna olika marknader. Läs mer på www.trustly.com.